انواع قفل درب ورودی ساختمان

09198649902 همراه
انواع قفل درب ورودی ساختمان
برای درب ورودی ساختمان میتوان از قفل های متفاوتی با مدل های مختلف استفاده کرد اما برای تامین امنیت بیشتر باید از بهترین مدل های انواع قفل درب ورودی ساختمان استفاده کنید که در این مطلب با آنها آشنا میشوید.
آریا لاک
آریا لاک

هماطور که میدانید قفل و کلید نقش کاملا موثری در امنیت و آرامش خاطر افراد در مکان های مختلف دارند.

انواع قفل درب ورودی ساختمان در گذشته معمولی بوده اند اما با گذشت زمان و پیشرفت علم و تکنولوژی این قفل ها نیز پیشرفته تر و پیچیده تر و ضد سرقت شده اند و خیال مردم را نسبت به جان و مالشان راحت کرده است.

در ادامه این مطلب از آریا لاک با انواع قفل درب ورودی آپارتمان، ساختمان های مختلف، درب حیاط و پارکینگ و ... آشنا خواهید شد.

 

انواع قفل درب ورودی ساختمان

یکی از موارد مهم برای تامین امنیت ورودی ساختمان ها استفاده از قفل های مناسب میباشد که امروزه با شاهد قفل هایی با تنوع و کارایی های بالا هستیم.

برای اینکه از سرقت جلوگیری کنید با قفل مناسبی انتخاب کنید روی امنیت بسیار تاثیر گذار باشند، مثلا قفل هایی که دارای زبانه های مخفی با تعداد بالا باشند.

همچنین قفل هایی که مقاومت بالایی دارند و در برابر لرزش و ضربه بسیار مقاوم اند و به صورت عادی باز نمیشوند.

بهترین مدل قفل درب ورودی ساختمان باید عملکردی مطلوب داشته باشد و از آلیاژ های با کیفیت ساخته شده باشد تا بتواند امنیت را به حداکثر برساند زیرا اولین صدی است که سارقین برای ورود با آن مواجه میشوند.

پس بهتر است هنگام خرید به مغزی و سیلندر قفل توجه کنید زیرا مهم ترین تفاوت قفل ها در این مورد است که امروزه قفل ها شامل 3 نوع سیلندر ضد سرقت، سوئیچی و توپی هستند.

 

انواع قفل درب آپارتمان، حیاط و پارکینگ

انواع قفل درب آهنی و چوبی

مناسب ترین قفل برای درب ورودی آپارتمان نسبت به معیار های مختلفی مشخص میشود که لازم است بدانید و به آنها دقت کنید.

انواع قفل درب ورودی ساختمان باعث افزایش امنیت و آرامش محل کار یا زندگی و ... میشود که شامل قفل درب حیاط و پارکینگ، قفل درب ورودی آپارتمان، قفل درب های داخل ساختمان، قفل درب آهنی و قفل های مخصوص دکوراسیون هستند.

قفل درب آپارتمان، قفل درب پارکینگ و قفل درب حیاط فقط حکم باز و بسته کردن درب را ندارند بلکه میتوان آنها را نگهبان ساختمان هم دانست.

امروزه قفل های موجود در بازار نیز تنوع بسیار بالایی دارند که هرکدام برای کارایی های خاصی تولید میشوند و مزایا و معایب خاص خودشان را دارند.

 

انواع قفل درب آهنی و چوبی

چه مالک مجتمع مسکونی باشید و چه اداری و تجاری، باید به دنبال راهی برای محافظت از جان و مال خود و خانوادتان باشید که یکی از بهترین راه ها برای حفظ امنیت و آرامش خرید قفل درب آهنی و چوبی برای مکان های مختلف میباشد.

اولین نکته برای خرید این است که به نوع درب محل مورد نظر توجه کنید و بعد از آن مورد بعدی این است که به نوع دستگیره درب مورد نظر توجه کنید تا با قفل هماهنگی و تناسب داشته باشد.

به عنوان مثال درب هایی که دستگیره رزوتی بر روی آنها نصب شده است، باید یا از قفل مخصوص دستگیره رزوتی و یا قفل سوئیچی استفاده کرده تا مشکلی برای باز و بسته کردن درب پیش نیاید.

البته بجز این موارد، زیبایی، کیفیت و نحوه نصب قفل مورد نظر و کارایی آن هم بسیار هائز اهمیت است.

 

انواع قفل درب ورودی

انواع قفل درب آپارتمان

در ادامه شما را با انواع قفل درب ورودی ساختمان آشنا میکنیم :

قفل دیجیتال

قفل دیجیتال و هوشمند از بهترین مدل های انواع قفل درب ورودی آپارتمان میباشد که امروزه به جای قفل های معمولی روی انواع درب های چوبی و آهنی و درب های ضد سرقت نصب میشوند.

این قفل های الکترونیکی دارای قابلیت هایی از جمله قفل کودک، قفل اتوماتیک، چشمی دیجیتال آنلاین و آلارم ضد سرقت و حریق هستند و امنیت را به حداکثر میزان میرسانند.

همچنین لازم به ذکر است که این قفل تحت هیچ شرایطی هک یا کپی نمیشوند و از متریال های با کیفیت ساخته میشوند و بسیار مستحکم و مقاوم هستند.

روش دسترسی به این قفل ها از طریق کارت و رمز و اثر انگشت و بعضی مواقع تشخیص چهره میباشد.

قفل سوئیچی

قفل های سوئیچی ساده از مدل های قفل درب هستند که برای منازل آپارتمانی استفاده میشوند و کیفیت و امنیت قابل قبولی دارند و مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته اند.

این قفل ها با نام قفل های زبانه دار هم شناخته میشوند که مدل های مختلفی دارند و یک سیستم قدرتمند داخل این قفل ها قرار دارد و روی درب ای فلزی و چوبی نصب میشوند.

قفل توکار

قفل توکار از رایج ترین مدل های قفل ورودی درب آپارتان میباشد که شبیه قفل های دستگیره اهرمی است و برای ساختمان های مسکونی و تجاری و اداری استفاده میشود.

این قفل ها قدمت بالایی دارند اما هنوز محبوبیت خود را از دست نداده اند و مقاومت و امنیت بالایی برای کاربران ایجاد میکنند.

قفل چفت کلید خور

از پر کاربرد ترین قفل های ساختمانی میتوان به قفل های چفت کلید خور اشاره کرد که از مناسب ترین گزینه ها برای ایمن کردن درب است.

این قفل ها میتوانند به صورت تک سیلندر و یا دو سیلندر باشند که قفل تک سیلندر فقط در یک طرف در دارای سیلندر کلید خور هست. اما دو سیلندر در هر دو طرف در سیلندر کلید خور دارد. معمولا مدل های دو سیلندر به دلیل داشتن مقاومت بالا حس امنیت بیشتری را به صاحبان منازل آپارتمانی می بخشد.

قفل دیجیتال درب ضد سرقت

قفل هوشمند درب ضد سرقت هم از محصولات امنیتی است که برای افزایش بیشتر امنیت درب های ضد سرقت، روی این درب ها نصب میشود.

این قفل ها دارای ساختار مهندسی خاصی هستند و در انواع مدل ها وجود دارند که هر کدام قابلیت های خودشان را دارند و هر کسی نسبت به نیاز و شرایط مناسب ترین گزینه را خریداری میکند.

بر خلاف قفل های معمولی که تنها دارای یک زبانه هستند، قفل های ضد سرقت ، چند زبانه مختلف برای قفل کردن دارند و به همین دلیل باز کردن این قفل برای سارقین کار مشکلی محسوب می شود.

انواع قفل های ضد سرقت

  1. قفل‌ های ضدسرقت بلوتوثی
  2. قفل‌ های ضدسرقت با اثرانگشت
  3. قفل‌ های ضدسرقت با کدهای عددی
  4. قفل‌ های ضدسرقت با کارت‌های ورودی
  5. قفل‌ های ضدسرقت بی‌سیم

قفل اهرمی استوانه ای

قفل های دسته اهرمی مشابه قفل های چفت کلید خور هستندو معمولا در مجتمع های تجاری و مسکونی استفاده میشوند.

قفل اهرمی استوانه ای دارای کاربردی ساده بوده و موجبات ورود و خروج راحت به داخل و بیرون  آپارتمان را به راحتی فراهم می آورد.

دستگیره‌های درب به سبک اهرمی سازگار با ADA هستند که بدون نیاز به چنگ زدن یا چرخاندن، راحت باز می‌شوند.

 

انواع قفل درب ورودی ساختمان

 

قفل سیلندری

مشخصه اصلی این قفل ها سخت افزار دکمه ای یا اهرمی آنهاست که مجموعه‌های ورودی قفل سیلندر به طور معمول از داخل با استفاده از یک دکمه قفل می‌شوند و با کلید از خارج درب باز خواهند شد.

این قفل های سیلندری درب امنیت خیلی بالایی ندارند و سارقان توانایی باز کردن آنها را دارند و همچنین در صورت آتش سوزی هم خطرزا هستند.

قفل ددبولت

قفل ددبولت درب ورودی ساختمان از پر کاربرد ترین قفل ها برای اماکن مسکونی و تجاری هستند که اکثر آنها میتوانند با یک دکمه چرخش انگشت شست در فضای داخلی استفاده شوند.

این قفل سخت افزاری با امنیت بالایی طراحی و ساخته می‌شود، البته سیستم درجه‌بندی برای اطمینان از سطح نیرویی که می‌تواند دربرابر تهاجم یا ضربه مقاومت کند هم برای آن تنظیم شده است.

قفل اثر انگشتی

قفل اثر انگشتی هم از مدل های محبوب قفل درب است که در هر مکانی قابل استفاده است و در عین سادگی امنیت بسیار بالایی دارد.

امکانات قفل های دیجیتال اثر انگشتی درب عبارتند از :

  • دارای سنسور نوری اثر انگشت
  • مجهز به کارت خوان هوشمند
  • امکان تعریف پسورد و کد عبور برای باز کردن درب
  • امکان تجهیز به زیموت کنترل و کنترل از راه دور
  • طراحی ظریف و زیبا ( ترکیب رنگ مشکی ، نقره ای )
  • ساخته شده از آلیاژ روی
  • دارای صفحه نمایش OLED
  • ظرفیت تا ۵۰۰ اثر انگشت
  • ثبت اطلاعات تا ۳۰٫۰۰۰ تراکنش
  • امکان تخلیه اطلاعات از طریق USB
  • دارای نرم افزار فارسی و انگلیسی
  • زمان تشخیص اثر انگشت کمتر از یک ثانیه
  • ولتاژ ورودی ۶ ولت ( ۴ باطری قلمی ۱٫۵ ولتی )
  • امکان استفاده از باطری کتابی در هنگام اتمام شارژ باطری
  • دارای کلید مکانیکی جهت استفاده در مواقع اضطراری

قفل موریس

این قفل ها ترکیبی از قفل های قدیمی با قفل های ددبولت هستند که این ترکیب باعث افزایش امنیت شده است.

بدنه قفل، ددبولت، مادگی زبانه، فنر نصب شده، اسپیندل و دستگیره قسمت‌های اصلی قفل موریس را تشکیل می‌دهند.

قفل الکترومغناطیسی

استفاده از این قفل ها در ساختمان های تجاری برای تجهیز متداول است و این قفل ها با ایمن نگه داشتن درب به چهارچوب با استفاده از آهن ربا و صفحه آرماتور با بار الکتریکی کار می‌کند.

می‌توان از آن‌ها برای قفل کردن درب‌های شیشه ای خارجی، درب‌های لولایی، درب‌های اتوماتیک و درهای خروج اضطراری استفاده کرد.

قفل برقی

برای ایمنی و راحتی درب های داخلی و خارجی از قفل های برقی درب استفاده میشود که آن‌ها  اصولا برای ایمن سازی نقاط ورودی در ترکیب با سیستم‌های دسترسی کنترل استفاده می‌شوند.

این قفل ها در درب و قاب درب نصب میشوند سپس، صفحه ضربه به منبع برق متصل می‌شود تا بتوانید بدون استفاده از کلید یا چرخاندن اهرم درب، در قسمت بیرونی آن را باز کنید.

 

قفل درب حیاط و پارکینگ

 

قفل کارتی

قفل های کارتی درب قفل هایی هستند که با استفاده از کارت های مخصوص باز میشوند و هرکدام از این کارت ها متفاوت هستند.

معمولا از این نوع قفل در هتل ها و اقامتگاه ها استفاده میشود و همین موضوع سبب شده است که به آن، قفل هتلی نیز گفته میشود.

قفل کارتی با این سبک طراحی امنیت و حفاظت از محیط زندگی و کار افراد را بیش از پیش افزایش داده و از این رو امروزه بیشترین نوع استفاده از آن را می‌توان در هتل‌ها و مناطق مسکونی مشاهده نمود.

قفل پشتی شب بندی

این قفل ها برای درب حیاط و پارکینگ مناسب اند که از قسمت جلو با کلید و از قسمت پشت با یک دکمه یا دسته باز و بسته میشوند.

 عملکرد این قفل‌ها همانند قفل‌های مغزی است و از قسمت جلویی درب به‌ وسیله کلید باز و بسته می‌شوند.

 

نکات مهم برای خرید بهترین قفل ورودی ساختمان

  • بدون شک همه ما می دانیم که فلسفه استفاده از قفل بالاتر بردن سطح امنیت منزل و پیشگیری از سرقت و دستبرد دزدان می باشد. بنابراین اولین نکته ای که هر فردی هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشد میزان مقاومت و سطح کیفیت قفل مورد نظر می باشد.
  • در کنار کیفیت و مقاومت بالا حفظ امنیت نیز مهم می باشد. به عبارت دیگر قفلی که برای درب آپارتمان انتخاب می گردد باید دارای استانداردهای مورد نیاز بوده و امنیت سرنشینان و صاحبان آپارتمان را به بهترین شکل تضمین کند. شایان ذکر است که قفل هایی که زبانه آنها به صورت مخفی و بدون دید هست، بیشترین امنیت را برای درب آپارتمان ها در پی دارند.
  • نکته بعدی انتخاب و خرید قفل هایی است که بالاترین سطح مقاومت را در برابر ضربه و لرزش داشته و بدون کلید مخصوص خود تحت هیچ شرایطی باز  نگردند.
  • جنس آلیاژ قفل نیز مهم بوده و باید قبل و هنگام خرید با کسب اطلاعات جامع و مفید با توجه به نوع درب ورودی آپارتمان خود مناسب ترین جنس را انتخاب کرد.
  • یکی از نکات مهم دیگر که هنگام خرید قفل درب ورودی آپارتمان توجه به آن حائز اهمیت است نحوه نصب قفل می باشد. معمولا باید قفلی را انتخاب کرد که مراحل نصب ساده ای داشته تا هنگام نصب آن بر روی درب ورودی آپارتمان موجب وارد آمدن صدمه به در نشود.
  • آخرین نکته که بسیار هم مهم می باشد خرید محصول از مراکز و فروشگاه های معتبر با گارانتی و ضمانت سلامت قفل است. خرید قفل با گارانتی و از مراکز فروش معتبر شرایط بهره بردن خریدار از خدمات پس از فروش کالا را برای اونیز فراهم می کند.


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید