چرا باید از قفل اثر انگشتی استفاده کنیم؟

09198649902 همراه
چرا باید از قفل اثر انگشتی استفاده کنیم؟
چرا باید از قفل اثر انگشتی استفاده کنیم؟
آریا لاک
آریا لاک

قفل های اثرانگشتی درب که به نام قفل های بیومتریک درب نیز شناخته می شود که نوعی قفل دیجیتال می باشد و در واقع لایه ای از رمزگذاری را روی یک قفل معمولی اضافه می کنند. این قفل ابزار ساده ای است که می تواند قفل درب را قفل و باز کند، همه ی مادر فیلم های تخیلی آمریکایی این قفل هوشمند را دیده ایم اما به مرور زمان و با پیشرفت تکنولوژی این قفل ها نیز دور از دسترس نیستند! این قفل اثر انگشتی بسیار لوکس و پرطرفدار بوده که بزرگ ترین و بهترین مزیت های قفل درب اثرانگشتی می توان به این موضع اشاره کرد که شما هرگز دچار اتفاقاتی نظیر گم کردن دسته کلید و فراموش کردم رمز نمی شوید و به راحتی با قرار دادن انگشت خود بر روی قسمت مخصوص قفل، درب ساختما را باز کنید.

 

قفل اثر انگشتی درب چیست؟

 از آنجایی که انگشت ما دارای الگوهای خاص و منحصربه فردی است و همانطور که می دانید هر شخصی دارای الگوهای انگشت ویژه خود باشد، قفل اثر انگشتی این الگو را در اولین ایجاد قفل ثبت می کند. از دفعه بعد، زمانی که انگشت خود را روی اسکنر می گذارید، قفل، انگشت شما را اسکن می‌کند و سعی می‌کند مطابقت با الگوی ثبت شده از قبل پیدا کند. و در صورت داشتن تطابق با اثر انگشت قفل باز می شود، در غیر این صورت درب باز نمی شود، اسکن اثر انگشت نوعی بیومتریک فیزیولوژیکی است. ویژگی های فیزیکی شما را برای تایید هویت شما تجزیه و تحلیل می کند.اثر انگشت در طول زندگی به هیچ عنوان دچار تغییر نمی شود و بهترین گزینه برای برقراری امنیت و قفل کردن درب ساختمان منزل و شرکت شما می باشد. قفل هوشمند اثرانگشتی توانایی اسکن تعدادی اثر انگشت را در حافظه دارد. به این ترتیب، می توانید به طور کامل انتخاب کنید که به چه کسی می خواهید اجازه دسترسی بدهید و چه کسی را نمی دهید.

 

قفل اثر انگشت چگونه کار می کند؟

دلایل استفاده از قفل دیجیتال اثر انگشتی

قفل‌های اثرانگشتی درب دارای اسکنر اثر انگشت هستند که عملکرد پیچیده‌ای دارند، قفل اثر انگشت الگوهای انگشت را بعد از قرار گرفتن بر روی سنسور حساس قفل اثر انگشتی اسکن می کند، الگو را به الگوهای داده های عددی تبدیل می کند. ابتدا باید قفل را برای قفل درب اثر انگشت تنظیم کنید. بنابراین، در اولین بار، قفل درب اثر انگشت داده‌های الگوی اثر انگشت را جمع‌آوری می‌کند و داده‌ها را به فرمت عددی، معمولاً فرمت باینری، تبدیل می‌کند. سپس این الگوی شماره ثبت شده و برای مراجعات بعدی ذخیره می شود. بنابراین، قفل تنظیم شده است. دفعه بعد، وقتی کسی انگشت خود را در اسکنرها قرار می دهد، اسکنر اثر انگشت قفل، الگو را اسکن کرده و به الگوی داده های عددی تبدیل می کند. سپس این الگو را با الگوی داده از پیش ذخیره شده مطابقت می دهد. اگر همان شخص بخواهد قفل در را باز کند، یک مسابقه وجود دارد. برای هر شخص دیگری، قفل در باز نمی‌شود، زیرا اسکنر با الگوی از پیش ذخیره‌شده مطابقت ندارد.

 

کاربردها و فواید قفل اثرانگشتی درب چیست؟

مزایا و معایب قفل دیجیتال اثر انگشت

  • ایجاد امنیت بیشتر:

از آنجایی که اثر انگشت هر شخصی منحصربه فرد و مختص به وی می باشد همانطور که در متن بالا هم ذکر کردیم، بهترین گزینه برای قفل درب های هوشمند می باشد به دلیل اینکه هیچ کسی نمی توانید این داده ها را کپی کنید و وارد ساختمان شما شود زیرا کاملا غیر ممکن است و تنها راه وارد شدن سارق به شرکت یا خانه شکستن درب است.

دقت بیشتر قفل اثر انگشتی:

از بین روش های بیومتریک، قفل اثر انگشتی از دقت بسیار بالایی برخوردار می باشد به صورتی که به محض اینکه انگشت خود را بر روی قفل و پنل کاربری قرار دادید در کمترین زمان درب برای شما باز خواهد شد.

صرفه جویی در زمان:

فناوری و تکنولوژی موجود در این سیستم امنیتی به سریع ترین روش ممکن قفل درب را برای شما باز می کند، دیگر نیازی نیست رمزی را به خاطر بسپارید و هر بار آن را وارد کنید زیرا ممکن است گاهی دچار فراموشی رمز شوید بنابراین این سیستم قفل بسیار پرسرعت می باشد.

  • قیمت مناسب:

با توجه به مزیت های ذکر شده و در نظر گرفتن این موضوع که امینت بسیار بیشتری را در برابر قفل های سنتی ایجاد می کند و همینطور از فراموشی رمز و گم کردن کلید جلوگیری می کند دارای قیمت مناسب و مقرون به صرفه ای است.

برقراری راحتی برای کاربر:

استفاده از سایر قفل های سنتی، چه استفاده از کلید و یا رمز عبور نیاز به فعالیت های اندکی هستند که شما با داشتن این سیستم امنیتی دیگر نیازی به کوچک ترین فعالیت نیستید.

 

معایب قفل دیجیتالی اثر انگشتی چیست؟

چرا باید از قفل اثر انگشتی استفاده کنیم؟

این سیستم امنتی با وجود مزیت های بی شماری که دارد دارای نقص هایی است که شامل موارد ذیل می باشد.

  1. چنانچه شخصی تصویر و نسخه ای از اثر انگشت شما را بدست بیاورد امکان این که بتواند قفل درب را باز کند زیاد است و این به معنای ایجاد مشکل جدی برای شماست که متاسفانه باید قفل خود را عوض کنید و از ترکیبی به اسم اثر انگشت و پین کد استفاده کنید زیرا نمی توانید اثر انگشت جدیدی را تنظیم کنید.
  2. فریب خوردن تصویر اثر انگشت اسکنرهای برخی از این قفل ها که با سیستم های نوری کار می کنند، می باشد که البته این مشکل نیز راه درمانی دارد که تشخیص انگشت زنده نام دارد با بهره بری از گرما و همچنین آشکار کردن پالس از بروز این خطا می شود پیشگیری کرد.
  3. برخی شرایط وجود دارد که مانع از تشخیص اثر انگشت شما شود که شامل مواردی از جمله تخلیه باطری، زخم، بریدگی، ساییدگی و قطعی برق می باشد که موجب ماندن شما در پشت درب می شود البته این مشکل نیز قابل جلوگیری از طریق ادغام یک سیستم مکانیکی می باشد به این صورت که از از کلید استفاده کنید.


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید