گاوصندوق دیجیتالی بخریم یا مکانیکی؟

09198649902 همراه
تفاوت گاوصندوق دیجیتالی و مکانیکی
گاوصندوق دیجیتالی بخریم یا مکانیکی؟ از سوالات کاربران زیادی است کهباید با تفاوت گاوصندوق دیجیتالی و مکانیکی آشنا باشند تا بتوانند بهترین گزینه را نسبت به شرایط و نیازشان انتخاب و خریداری نمایند.با مطالعه این مطلب میتوانید به نتیجه برسید که کدام مورد را انتخاب کنید.
آریا لاک
آریا لاک

اگر تصمیم به خرید گاوصندوق دارید و با نظرات مختلفی مواجه شدید و این سوال برایتان پیش آمده است که گاوصندوق دیجیتالی بخریم یا مکانیکی؟ اصلا سردرگم و نگران نباشید.

ما در این مطلب از آریا لاک شما را با گاوصندوق دیجیتالی و مکانیکی و تفاوت گاوصندوق دیجیتالی و مکانیکی آشنا میکنیم تا بتوانید نسبت به نیاز و شرایط خود، مناسب ترین گزینه را انتخاب و خریداری نمایید.

پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

 

گاوصندوق دیجیتالی چیست؟

گاوصندوق دیجیتال یکی از پیشرفته ترین وسایل برای نگهداری اشیا قیمتی، مدارک، اسناد و موارد دیگر میباشد که در تمامی مکان هایی مانند منازل، ادارات، بانک ها، هتل ها و سازمان های متفرقه استفاده میشود.

گاوصندوق های دیجیتال با نام سیف باکس هم شناخته میشوند و همانطور که از نامشان پیداست باز کردن آنها برخلاف گاوصندوق های معمولی، با اثر انگشت و رمز و قفل های الکترونیکی و دیجیتال است و همین موارد باعث بالا بردن امنیت آنها میشود.

لازم به ذکر است که در طراحی گاوصندوق دیجیتال تمرکز بر روی چند مسئله و موضوع مهم وجود دارد که عبارتند از: استحکام بدنه در برابر ضربه، آتش سوزی و سیل و همچنین بالا بردن امنیت قفل و نحوه باز کردن آن.

این محصولات پیشرفته و مدرن، امروزه نقش بسیار مهمی در حفظ اموال ما دارند که انواع مختلفی دارند که هرکدام از آنها دارای قابلیت های متنوعی هستند و هرکسی نسبت به نیاز بهترین مدل را خریداری میکند.

 

انواع گاوصندوق دیجیتالی

تفاوت گاوصندوق دیجیتالی و مکانیکی

سیف باکس ها دارای مدل های مختلفی هستند که هر کدام از آنها دارای مزایا، معایب و قابلیت های منحصر به فردی هستند اما یکی از نق مشترک بین آنها این است که همه مدل ها دارای قفل دیجیتال و هوشمند میباشند.

گاوصندوق دیجیتال خانگی

گاوصندوق های خانگی دیجیتالی از پر مصرف ترین گزینه ها هستند که در ابعاد کوچکتر از سایر مدل ها وجود دارند، وزن کمتری دارند و ظاهری شیک تر.

در این محصولات عموما از سیستم های رمزنگاری تاچ، کیبوردی ، فینگرپرینت استفاده می شود که سرعت عملکرد و ضریب امنیت بالاتری دارند.

گاوصندوق دیجیتال اداری

معمولا در همه ادارات و سازمن ها گاوصندوق های اداری دیجیتال را مشاهده کرده اید که به عنوان قلب امنیت یک شرکت استفاده میشود.

سیستم رمزنگاری این محصولات طوری انتخاب می شود که به علت تعدد رفت و آمد و امکان لو رفتن رمز و همچنین تناوب دسترسی به محصول، تغیرر رمز و باز و بسته کردن آن پیچیده نباشد.

گاوصندوق سپرده

این گاوصندوق ها با نام دیپازیت سیف هم شناخته میشوند که جعبه های امنی هستند و هر فردی میتواند به آنها واریزی داشته باشد.

این محصولات این امکان را فراهم میکنند تا کارمند شما بتواند آن چک را داخل گاوصندوق بیندازد اما دسترسی به محتویات داخل گاوصندوق نداشته باشد.

گاو صندوق دیجیتال مدارک

هماطنور که از اسمشان مشخص است برای نگهداری اسناد و مدارک استفاده میشوند.

این گاوصندوق ها در ابعاد مناسب وجود دارند و قابل حمل هستند و از مزایا آنها میتوان به نسوز و ضد آب بودن اشاره کرد.

گاوصندوق دیجیتال فروشگاهی

گاوصندق های دیجیتالی فروشگاهی مخصوصا گاوصندوق های دیجیتالی ژاپنی آیکو جز یکی از بهترین و امن ترین گاوصندوق های خارجی بازار هستند.

این گاوصندوق ها معمولا در فروشگاه ها و رستوران ها و مکان های این چنینی استفاده میشوند.

 

مزایا سیف باکس های دیجیتالی

مزایا و معایب گاوصندوق دیجیتالی

1. سرعت

این سیف باکس ها به دلیل داشتن قفل های دیجیتال به شما امکان دسترسی سریع به محتوای داخل باکس را میدهند.

حتی کندترین گاوصندوق های دیجیتال هم در کمترین زمان باز میشوند.

2. راحتی

با قابلیت هایی نظیر رمز ورود و یا اثر انگشت میتوانید به راحتی حتی در مواقعی که استرس و عجله دارید هم این گاوصندوق ها را باز کنید.

3. امنیت

این محصولات قفل هایی هوشمند و سیستم امنیتی پیچیده دارند و بر خلاف گاوصندوق های معمولی تحت هیچ شرایطی هک یا باز و سرقت نمیشوند.

4. برنامه ریزی آسان

کاربری با این محصولات بسیار آسان است و حتی میتوانید با دفترچه راهنما با این محصولات بیشتر آشنا شوید.

5. قابلیت پنالتی

زمانی که اثر انگشت اشتباه یا رمز اشتباه وارد دستگاه شود، دستگاه در حالت پنالتی قرار میگیرد و برای چند دقیقه آژیر میکشد که این برای سارقین ترسناک است.

 

معایب گاوصندوق های هوشمند

1. سوء عملکرد

از خرابی یک قطعه الکترونیکی در صفحه مدار آن تا خراب شدن اتصال باتری یا سیم سرب، چندین نوع سوء عملکرد می‌تواند در طول زمان در قفل گاوصندوق الکترونیکی شما رخ دهد.

2. کار با باتری

منبع تغذیه این دستگاه ها 2 تا 4 باطری قلمی است و وقتی که باتری تمام شود و یا از بین برود، تا زمانی که باتری جدید جایگزین نشود، امکان دسترسی و باز گردن گاوصندوق را ندارید.

لازم است هر ۱۲ تا ۱۸ ماه یکبار باتری را تعویض کنید تا گاوصندوق در بهترین عملکرد خود قرار داشته باشد.

3. فراموشی رمز عبور

فراموش کردن رمز عبور می‌تواند دسترسی به محتویات گاوصندوق حاوی اسناد و اشیای با ارزش را دشوار کند.  البته برخی از تولیدکنندگان، گاوصندوق‌های دیجیتالی خود را به کلیدهای اضافی مجهز می‌کنند.

 

گاوصندوق مکانیکی یا معمولی چیست؟

مزایا و معایب گاوصندوق مکانیکی

گاوصندوق های مکانیکی یا همان گاوصندوق های معمولی از قدیمی ترین و معمولی ترین دستگاه ها هستند که دارای قفل های الکترونیکی نیستند و نزدیک 2 قرن است که در بازار ها وجود دارند و افراد زیادی از آنها استفاده میکنند.

گاوصندوق های مکانیکی در دو نوع اصلی وجود دارند :

گاوصندوق ترکیبی : گاوصندوق های ترکیبی از قدیمی ترین مدل ها هستند و تنوع زیادی دارند که قابلیت های مختلفی هم دارند.

اکثر گاوصندوق‌های ترکیبی، با یک کلید پشتیبان گیری تک یا دوتایی ارائه می‌شوند. اگر قفل ترکیبی شما به هر دلیلی خراب شود، این قابلیت دسترسی به محتوای داخل گاوصندوق را تضمین می‌کند.

گاوصندوق کلیدی : این دستگاه ها با کلید های فیزیکی کار میکنند که از محبوب ترین مدل ها نیز هستند.

 

مزایا گاوصندوق مکانیکی

  • قابلیت اطمینان

این دستگاه ها دارای کلید های ترکیبی و کامپیوتری هستند که می‌توانند سطح حفاظت لازم را برای نگه داشتن اسناد و اشیا قیمتی دیگر به شما ارائه بدهند.

  • کیفیت

یک گاوصندوق دارای قفل مکانیکی با کیفیت بالا بسته به محیط قرارگیری، دفعات استفاده و صاحب آن، قابلیت ماندگاری چندین دهه را دارد.

  • عدم نیاز به باتری

این محصولات باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما میشوند زیرا دیگر نیازی به تعویض باتری و موارد دیگر نخواهید داشت.

  • مصونیت از تداخل الکتریکی

ماهیت مکانیکی این نوع قفل‌ها باعث می‌شود که آن‌ها از تکنیک‌های تداخل الکتریکی مانند EMP در امان باشند. بسیاری از دارندگان این نوع از گاو صندوق ‌ها می‌گویند این مورد دلیلی برای استفاده از گاوصندوق مکانیکی است.

 

معایب گاوصندوق معمولی

  • امنیت کمتر

طبیعی است که محصولات و دستگاه های مکانیکی توسط سارقان حرفه ای با روش های مخصوص قابل باز شدن هستند.

  • سوء عملکرد

قفل‌های ترکیبی و کلیددار نیز دچار اشکالات مختلفی می‌شوند که می‌توانند دسترسی را غیرممکن و یا حتی موارد ایمنی را آسیب پذیرتر کنند. قفل‌های ترکیبی ممکن است گاه به گاه نیاز به رفع اشکال توسط یک قفل ساز داشته باشند.

  • شکست قفل کلیدی

اگر شاهد خرابی قفل گاوصندوق باشید، راهی ندارید بجز تماس گرفتن با قفل ساز.

 

تفاوت گاوصندوق دیجیتالی و مکانیکی

گاوصندوق دیجیتالی بخریم یا مکانیکی؟

امنیت گاوصندوق

یکی از مهم ترین موارد برای خرید بهترین گاوصندوق، توجه به امنیت دستگاه است زیرا همه افراد به دنبال یک گاوصندوق مطمئن هستند.

گاوصندوق های هوشمند و دیجیتال به دلیل پیشرفته و مدرن بودن گزینه مناسب تری از این نظر هستند.

سیستم حفاظتی هشداردهنده

سیستم حفاظتی سیستمی است که گاوصندوق بتواند خودش و محتوای درونش را در برابر نیروهای خارجی محافظت کند.

مثلا آلارم هشدار که در زمان وارد کردن صدمه به صدا در می آید که در گاوصندوق های دیجیتالی وجود دارد.

سرعت بالا و کاربری راحت

سرعت بالای بز و بسته شدن و همچنین کار کردن آسان با دستگاه همانطور که گفته شد از مزایا سیف باکس های دیجیتال میباشد.

البته گاهی نیز سرعت پایین و دسترسی سخت به گاوصندوق ممکن است مزیت باشد.

باگ‌های سیستمی

هر محصولی که دارای سیستم الکترونیکی است و به باتری متصل است ممکن است دچار باگ های سیستمی باشد.

مثلا در برخی موارد ممکن است سیف باکس های دیجیتالی هنگ کنند و درب گاوصندوق باز نشود.

از این نظر میتوان گفت گاوصندوق های معمولی و قدیمی مناسب ترند.

 

گاوصندوق دیجیتالی بخریم یا مکانیکی؟

در این مطلب با موارد مثبت و منفی در مورد گاوصندوق های دیجیتال و مکانیکی آشنا شدید و حالا به راحتی میتوانید تصمیم درست بگیرید.

با موارد ذکر شده میتوانید یک جمع بندی کلی انجام دهید و با مقایسه کاملی این دو دستگاه، بهترین گزینه را نسبت به شرایط و نیازتان خریداری کنید.

به طور کلی میتوان گفت اگر امنیت محصول خیلی بیشتر از قیمت آن برایتان مهم است و میخواهید گاوصندوقی مطمئن خریداری کنید، پیشنهاد میکنیم گاوصندوق دیجیتالی را خریداری کنید که بهترین گزینه میباشد.

به جرات می توان گفت به جز برخی مواقع خاص که گاوصندوق دیجیتال کاربرد ندارد، مانند محیط های صنعتی که احتمال آسیب به سیستم الکترونیکی گاوصندوق زیاد است، در بقیه موارد گاوصندوق های دیجیتال به خوبی امنیت دارایی هایتان را تضمین کنند.

این محصولات به دلیل امنیت بالاتر، تکنولوژی جدید تری، سرعت عملکرد بهتر و بسیاری از موارد دیگر انتخاب مناسب تری هستند. 



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید