قفل دیجیتال چیست؟ راهنمای خرید انواع قفل‌ های دیجیتال

09198649902 همراه
قفل دیجیتال

قفل دیجیتالی یا الکترونیکی راه حل امنیتی به صرفه برای ساختمان‌هایی است که رفت و آمد در آن‌ها زیاد است. نصب این قفل‌ها آسان است. همچنین دیگر نیازی به حمل کلید ندارد.

آریا لاک
آریا لاک

قفل دیجیتال (Digital Lock) که تحت عنوان‌های دیگری از قبیل قفل هوشمند، دستگیره هوشمند، قفل الکترونیکی، دستگیره دیجیتال، قفل درب هوشمند و ... نیز شناخته می شود، راه حل امنیتی کم هزینه و نصب آسانی را برای ساختمان‌هایی ارائه می‌دهد که به وسیله‌ای مطمئن برای کنترل دسترسی نیاز دارند، اما به دلیل حجم ورود و خروج افراد به ساختمان، تخصیص کلید یا کارت غیرعملی است.

قفل‌های هوشمند درب ضد سرقت همچنین یک راه بدون کلید برای ورود به اماکن تجاری،  و مدارس بدون نیاز به همراه داشتن مجموعه‌ای از کلیدها ارائه می‌دهند.

قفل دیجیتال چیست؟

قفل‌های درب هوشمند یا دیجیتالی، قفل‌های الکترونیکی یا باتری‌دار هستند که برای دسترسی به آن‌ها نیازی به استفاده از کلیدهای فیزیکی نیست. قفل در هوشمند یک راه سریع و ساده برای قفل یا باز کردن درب بدون کلید ارائه می دهد. نام دیگر این محصول، کنترل دسترسی بدون کلید است. در شرایط خاص، بهترین و مناسب‌ترین راه حل دسترسی، امنیتی است. به عنوان مثال، یک قفل رمزی یک راه عالی برای ایمن کردن دری است که به طور منظم توسط تعداد زیادی از مردم قابل دسترسی است. 

قفل‌های هوشمند درب به عنوان جایگزینی برای قفل‌های مکانیکی معمولی استفاده می‌شوند، با ویژگی‌های خودکار که بسته به کاربرد مورد نظر، راه حل امنیتی خلاقانه‌تری ارائه می‌دهد.

مانند هر قفل درب دیگری، قفل‌های دیجیتالی نیز از یک چفت یا پیچ استفاده می‎‌کنند که می‌تواند از روی در و چارچوب در عبور کند تا از دسترسی جلوگیری کند. قفل‌های دیجیتال با استفاده از هر یک از موارد زیر کار می‌کنند: RFID، کد پین، اثر انگشت، گوشی‌های هوشمند و موارد دیگر.

قفل‌های دیجیتال معمولاً روی اتومبیل‌ها و درها نصب می‌شوند، اما می‌توان از آن‌ها برای کمد، مبلمان و کابینت نیز استفاده کرد.

چرا از قفل دیجیتال استفاده کنیم؟

استفاده از قفل‌های دیجیتال به خصوص برای مشاغل مختلف مزایای زیادی دارد. آن‌ها به طور کلی مقرون به صرفه‌تر هستند و نیازی به هیچ کلید فیزیکی ندارند (به جزRFIDهایی که ممکن است به کارت کلید نیاز داشته باشند. آن‌ها همچنین می‌توانند سوابق مربوط به اینکه چه کسی در چه زمانی به کدام قفسه دسترسی داشته است را حفظ کنند. این برای آن دسته از مشاغلی که نیاز به پیگیری تدارکات خود دارند مفید است. یک مثال می‌تواند صنعت پزشکی باشد که باید بر عرضه دارو نظارت شود.

انواع قفلهای دیجیتال

انواع قفل دیجیتال و قفل الکترونیکی

قفل دیجیتال چند کاره

قفل هوشمند چند کاره یا به عبارت دیگر قفل الکترونیکی رمزی، کارتی و قفل اثر انگشتی یکی از پرفروش‌ترین و بهترین قفل‌های دیجیتالی موجود در بازار است. از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد این مدل از قفل می‌توان به تنوع دسترسی به آن و راحتی در رفت و آمد اشاره کرد. همانطور که می‌دانید، قفل الکترونیکی هوشمند چند کاره دارای انواع مختلفی می‌باشد که در بین انواع آن، قفل سامسونگ مدل SHP-DP808 به دلیل قابلیت کنترل درب از راه دور توسط تلفن همراه بسیار پرمخاطب و پرفروش بوده است.

قفل اثر انگشتی

قفل اثر انگشتی که جزو بهترین و محبوب‌ترین قفل‌های دیجیتال موجود در بازار محسوب می‌شود، در مدل‌ها، شکل‌ها و برندهای مختلفی عرضه می‌شود. از جمله ویژگی‌ها و مزایای منحصر به فرد این قفل می‌توان به روش دسترسی ایمن و راحت آن اشاره کرد، زیرا این قفل‌ها از طریق اثر انگشت هر فرد باز می‌شوند و دیگر نیازی به خاطر سپردن رمز عبور نیست. قفل‌های اثر انگشتی معمولا در مدل‌های فول آپشن (رمز، کارت و اثر انگشت) و یا فقط رمز و اثر انگشت (بدون کارت) در بازار موجودند.

با خرید قفل اثر انگشتی دیگر نیازی به حمل کلید و کارت نخواهید داشت. در طراحی و ساخت این مدل از قفل‌های الکترونیکی، تکنولوژی پیشرفته در شناسایی اثر انگشت مانند سیستم بیومتریک به کار رفته که مانع از دسترسی غیر مجاز و هک خواهد شد. اگر به دنبال بهترین مدل‌های قفل‌های اثر انگشتی هستید، پیشنهاد ما به شما برند یال و سامسونگ است که  بهترین کیفیت و امنیت را ارائه می‌کنند.

قفل کارتی

یکی دیگر از انواع قفل‌های دیجیتالی موجود در بازار، قفل الکترونیکی کارتی می‌باشد که همانطور که از نامش مشخص است از طریق کارت و بدون تماس کار می‌کند و علاوه بر رمز، قابلیت شناسایی کارت‌های RFID را نیز دارند. با استفاده از قفل کارتی دیگر دردسرهای مربوط به حمل کلید مکانیکی را نخواهید داشت. برای باز کردن درب تنها باید رمز عبور تعیین شده را به خاطر بسپارید و یا کارت مربوطه را در کیف پول حمل کنید.

قفل الکترونیکی کارتی در انواع مختلفی در بازار موجود است. اگر به دنبال قفل دیجیتال کارتی با قیمت مناسب و مقرون به صرفه هستید، پیشنهاد ما به شما برندهای یال و سامسونگ است. از این نوع قفل می‌توانید برای درب منازل، دفاتر و درب ورودی ساختمان و درب لابی استفاده کنید. از جمله مدل‌های این قفل هوشمند می‌توان به  قفل کارتی هتلی یا قفل کارتی باشگاهی (مخصوص باشگاه‌های ورزشی) یا قفل کارتی کمدی (قفل کارتی استخری) اشاره کرد.

قفل شیشه سکوریت دیجیتالی

این نوع از قفل دیجیتالی گزینه مناسبی برای استفاده در مغازه‌ها و پاساژها محسوب می‌شود، زیرا دارای قابلیت جابه‌جایی هستند و نیازی به سوراخ کاری ندارند. علاوه بر این به راحتی می‌توان آن‌ها را نصب و راه اندازی کرد. قفل شیشه سکوریت فاقد کلید بوده و می‌توان آن را در ارتفاع حدودی یک متری از سطح زمین نصب کرد که این ویژگی سختی‌های باز و بسته کردن قفل‌های کلیدی که در کف زمین قرار دارند را نخواهد داشت. از دیگر ویژگی‌های این قفل‌‌ دیجیتالی می‌توان به قفل خودکار و ریموت کنترل آن نیز اشاره کرد.

قفل الکترونیکی

مزایای خرید قفل دیجیتال درب

با خرید و نصب قفل الکترونیکی درب می‌توانید تا حد قابل توجهی امنیت ساختمان خود را بالا ببرید و در مواقعی که در منزل حضور نداشتید از راه دور رفت و آمدها را کنترل و مدیریت کنید. خرید و نصب قفل هوشمند ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دسترسی راحت و بدون کلید به درب ورودی

با استفاده از قفل درب هوشمند دیگر دردسرها و مشکلات مربوط به حمل دسته کلیدهای حجیم را نخواهید داشت، زیرا این قفل‌ها روش‌های دسترسی مختلف و امنی از قبیل رمز، کارت، اثر انگشت و تلفن همراه برای باز کردن درب در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

افزایش امنیت درب ورودی

قفل دیجیتال درب ورودی دارای ویژگی‌های منحصر به فردی از جمله قفل کودک، سیستم ضد سرقت، سیستم اعلام حریق و … می‌باشد. از این رو هیچ نگرانی از به خطر افتادن امنیت خانه و اعضای خانواده‌تان نخواهید داشت.

طراحی بسیار زیبا

همانطور که گفتیم دستگیره دیجیتال در طرح‌ها و رنگ‌های بسیار زیادی در بازار موجود است که شما می‌توانید با توجه به سلیقه و معماری مورد نظر خود بهترین آن را خریداری کنید. این قفل‌ها از  طراحی بسیار زیبا و جذابی برخوردار هستند و جلوه زیبایی به دکوراسیون منزل شما می‌بخشند.

کنترل از راه دور

با خرید تجهیزات هوشمند مانند کیت، ارتباط دهنده و … می‌توانید قفل الکترونیکی و دستگیره دیجیتال را به تلفن همراه یا ریموت کنترل متصل و درب ورودی را به صورت بی‌سیم و از راه دور باز و بسته کرد.

سیستم ضد شوک

هنگامی که ولتاژ غیر مجاز برای دسترسی غیر مجاز به قفل الکترونیکی وارد شود، آلارم هشدار به صدا در آمده و برای مدت زمان کوتاهی سیستم الکترونیکی قفل متوقف می‌شود.

سیستم اعلام حریق

زمانی که آتش سوزی رخ دهد و یا حرارت داخل ساختمان افزایش یابد، آلارم به صدا در آمده و درب‌های ورودی به صورت اتوماتیک باز می‌شوند.

سیستم ضد سرقت

در صورتی که به طور مداوم و مکرر طی دفعات زیادی رمز عبور اشتباه وارد شود و یا به درب یا قفل الکترونیکی ضربه‌ای وارد شود، آلارم دستگاه به صدا در می‌آید.

سیستم قفل کودک

یکی از مهم‌ترین مزایا و ویژگی‌های قفل هوشمند، سیستم قفل کودک است که در صورت نبود آن امنیت خانه در خطر است، زیرا از کودکان شما در برابر تهدیدات خارج از خانه محافظت می‌کند.

قیمت قفل دیجیتال

قیمت قفل هوشمند درب ورودی با توجه به موارد مختلفی از قبیل کشور سازنده قفل و اعتبار برند آن، نوع دسترسی یا امکانات آن‌ها، طراحی و ظاهر قفل، جنس بدنه، سیستم‌های امنیتی و ... متغیر است. قفل الکترونیکی برد یال از بالاترین کیفیت و قیمت برخوردارند. این برند تولید کشور اروپا و کره جنوبی است. برندهای گیت من (Gateman) ساخت کره جنوبی و سامسونگ (Samsung) ساخت کره جنوبی، فیلیپین و ویتنام نیز از نظر کیفیت و قیمت در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان شرکت آریا لاک تماس بگیرید.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید