پاور سوئیچ چیست و چه کاربردی دارد؟

09198649902 همراه
پاور سوئیچ هوشمند

پاور سوئیچ محصولی هوشمند، جدید و ناآشنا است که به هوشمند سازی ساختمان‌ها و هتل‌ها کمک می‌کند. هوشمند سازی در عصر امروز یکی از موارد راحتی و آرامش افراد شناخته می‌شود. در این میان پاور سوئیچ هوشمند یکی از محبوب‌ترین محصولات هوشمند است که در کنار قفل کارتی نصب می‌شود.

آریا لاک
آریا لاک

پاور سوئیچ محصولی هوشمند، جدید و ناآشنا است که به هوشمند سازی ساختمان‌ها و هتل‌ها کمک می‌کند. هوشمند سازی در عصر امروز یکی از موارد راحتی و آرامش افراد شناخته می‌شود. در این میان پاور سوئیچ هوشمند یکی از محبوب‌ترین محصولات هوشمند است که در پشت درب هتل نصب می‌شود. ما در این مقاله به طور مفصل به بررسی پاور سوئیچ هوشمند، انواع آن و طرز استفاده از آن می‌پردازیم.

دستگاه پاور سوئیچ هوشمند چیست؟

دستگاه نگهدارنده کارت است که ظاهری شبیه به کلید برق دارد و برای جلوگیری از اتلاف انرژی به کار می‌رود. هنگامی که کارت هوشمند را در داخل این دستگاه قرار می‌دهید وسایل برقی روشن می‌شوند. در صورت خروج از اتاق هم فرد می‌تواند کارت را از درون دستگاه بردارد تا وسایل برقی خاموش شوند. دستگاه پاور سوئیچ هوشمند که به آن کلید کارتی هتلی هم می‌گویند به تمام سیستم‌های هوشمند اتاق مانند سیستم گرمایشی و سرمایشی متصل می‌شود و در صورت روشن شدن، سیستم‌های برقی را نیز روشن می‌کند. 

اجزای اصلی پاور سوئیچ هوشمند چیست؟

دستگاه شناسایی کارت

کار این دستگاه شناسایی کارت هوشمند است. این دستگاه در کنار درب در داخل اتاق نصب می‌شود و هنگامی که فرد بخواهد وارد اتاق شود کارت را روی آن قرار می‌دهد و همان جا می‌گذارد تا زمانی که بخواهد از اتاق خارج شود. 

کلید کارتی هوشمند

پاور سوئیچ هوشمند یک کارت هوشمند دارد که از آن برای روشن کردن و خاموش کردن دستگاه استفاده می‌شود. نوعی از دستگاه پاور سوئیچ هوشمند فقط کارت‌هایی را می‌خواند که در سیستم آن ثبت و برای آن برنامه‌ریزی شده باشد.  

دستگاه پاور سوئیچ هوشمند

انواع دستگاه پاور سوئیچ هوشمند چیست؟

این دستگاه دو نوع دارد که به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

نوع اول: تنها با کارتی که برای آن برنامه‌ریزی شده باشد کار می‌کند.

نوع دوم: این نوع دستگاه پاور سوئیچ هوشمند با انواع کارت مانند کارت اعتباری یا کارت بیزینسی و ... کار می‌کند.

پاور سوئیچ هوشمند چه مزایایی دارد؟

•    مهمترین مزیت این دستگاه صرفه جویی در مصرف برق و انرژی است، زیرا فرد می‌تواند هنگام خروج از اتاق تنها با بیرون کشیدن کارت هوشمند برق اتاق را خاموش کند یا به طور مثال سیستم تهویه هوا را در حالت کم مصرف قرار دهد. به همین دلیل این دستگاه وسیله بسیار مناسبی برای هتل‌ها محسوب می‌شود.

•    در انواعی از این دستگاه می‌توان دستوراتی مانند زمان ورود و خروج تعریف کرد. این اقدام به طور مثال هنگامی به درد می‌خورد که زمان اقامت فردی در اتاق به پایان رسیده باشد و دیگر اجازه ورود به اتاق را نداشته باشد. در این صورت کلید کارتی برای او کار نمی‌کند و برق‌های اتاق برای او روشن نخواهند شد.

•    مجهز به LED هستند تا در تاریکی محل ورود کارت را پیدا کنید.

•    امکان نصب در تمامی درب‌ها را دارند.

•    امکان به کار بردن در محیط‌های مرطوب و شرجی را دارند. 

•    امکان جابه‌جایی دارند.

•    قابلیت صدور مجدد کارت دارند.

•    کارت را می‌توان مجددا شارژ کرد. 

دستگاه پاور سوئیچ هوشمند چگونه کار می‌کند؟

اتصال به ترموستات    

در این حالت هنگامی که کارت درون دستگاه قرار می‌گیرد، ترموستات روشن شده و دمای اتاق را به دمای تنظیم شده می‌رساند. 

اتصال به روشنایی اتاق

یکی دیگر از کاربردهای این دستگاه روشن و خاموش کردن برق اتاق به صورت خودکار است. هنگام ورود لامپ‌ها روشن شده و هنگام خروج از اتاق هم همه لامپ‌ها خاموش می‌شوند. 

اتصال به دستگاه‌های هوشمند

دستگاه پاور سوئیچ هوشمند را می‌توان به تمام سیستم‌های هوشمند اتاق متصل کرد. توجه داشته باشید که سیستم‌های امنیتی اتاق را که شبانه روز باید روشن باشند به پاور سوئیچ هوشمند وصل نکنید. 

پاور سوئیچ هوشمند

پاور سوئیچ هوشمند در چه مکان‌هایی کاربرد دارد؟

این دستگاه برای هتل‌ها یا حتی منازل به کار می‌رود و به دلیل این که با هوای شرجی و رطوبت بالا کاملا سازگار است محدودیت مکانی خاصی ندارد و در شهرهای شمالی و جنوبی هم به خوبی قابل استفاده است. 

سخن آخر

دستگاه‌های پاور سوئیچ هوشمند روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند و در حال حاضر نیز هتل‌های زیادی از آن استفاده می‌کنند. این دستگاه تاثیر بسزایی در کاهش مصرف برق و انرژی دارد و از اتلاف آن جلوگیری می‌کند. برای مشاوره و خرید پاور سوئیچ هوشمند با کارشناسان ما در شرکت آریا لاک تماس بگیرید. 



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید