امنیت قفل دیجیتال چقدر است؟

09198649902 همراه
امنیت قفل دیجیتال چقدر است؟

امنیت قفل دیجیتال چقدر است؟ این سوالی است که افراد زیادی هنگام خرید قفل های هوشمند و الکترونیکی از ما میپرسند و باید گفت که این محصولات ایمنی را تا حداکثر بالا میبرند و خیال شما بابت امنیت جان و مال خود و خانوادتان راحت است.

آریا لاک
آریا لاک

چندین سالی است افراد مختلف برای تامین امنیت جان و مال خود و خانواده ها از تجهیزات ایمنی مختلف مانند درب ضد سرقت و دوربین مدار بسته و ... استفاده میکنند که تا حدودی میزان امنیت را افزایش داده اند.

اما یکی مجهزترین و پیشرفته ترین تجهیزات ایمنی که میتوان معرفی کرد قفل های دیجیتال و هوشمند میباشند که در شرکت آریا لاک به فروش میرسند.

حالا شاید بپرسید امنیت قفل دیجیتال چقدر است؟

در ادامه این مطلب با میزان ایمنی قفل هوشمند آشنا خواهید شد.

قفل هوشمند چیست؟

قفل دیجیتال قفلی هوشمند است که جهت بالا بردن امنیت فضای داخلی منازل و ساختمان‌ها استفاده می‌شود. این قفل‌ها قابلیت‌های زیادی دارند که افزایش امنیت تنها یکی از آن‌هاست. قابلیت کنترل از راه دور درب، کاربری و نصب راحت، قفل کودک، اتصال به بلوتوث و تلفن همراه هوشمند، طراحی زیبا و منحصر به فرد از دیگر مزایای این قفل‌هاست.

نحوه کار قفل هوشمند چگونه است؟

قفل‌های هوشمند انواع مختلفی دارند و هر کدام از آن‌ها روش‌های دسترسی متفاوتی دارند. برخی از انواع آن‌ها با استفاده از اسکن اثر انگشت فرد باز می‌شوند، برخی با کشیدن کارت روی سنسور شناسایی کارت و برخی دیگر با وارد کردن پین کد. انواع دیگری از قفل‌های دیجیتال نیز وجود دارند که کارایی‌های مختلفی دارند. قفل‌های دیجیتالی هم وجود دارند که چند روش دسترسی دارند و طبیعتا قیمت بالاتری هم دارند. ساز و کار این قفل‌ها به گونه‌ای است که امنیت زیادی را برای مصرف کنندگان به ارمغان می‌آورند.

امنیت قفل دیجیتال چقدر است؟

وقتی شما از ابزار های امنیتی استفاده میکنید، سارقان هم بیکار ننشسته اند و به دنبال راه های مختلف نفوذ هستند. اما هوشمند سازی و ایمن کردن مکانی با قفل دیجیتال، ورود را برای سارقین دشوار و یا حتی غیر ممکن میکند و در نتیجه این محصولات راحتی و امنیت و آسایش را برای شما عزیزان به ارمغان میاورند.

حالا سوالی که مطرح میشود این است که میزان ایمنی قفل های دیجیتال چقدر است؟

برای پیدا کردن جواب این سوال باید ساختار، مدل قفل، عملکرد، مشخصات و قابلیت های محصول را مورد بررسی دقیق قرار داد.

مدل های مختلف قفل الکترونیکی درب با داشتن تکنولوژی پیشرفته، سیستم هوشمند و پیچیده و ایمن و همچنین امکان دسترسی توسط روش‌های جدید مانند اثر انگشت، بلوتوث، سیستم‌های دارای WiFi و … ورود و خروج ها را کنترل و مدیریت میکنند و همین موارد باعث شده تا برای مکان های مسکونی، اداری، تجاری و ... بسیار مناسب و کاربردی باشند.

به طور کلی میتوان گفت قفل های هوشمند نسبت به سایر قفل های جدید و قدیمی امنیت فوق لعاده ای دارند و آمار نشان میدهد که خانه‌هایی که دارای سیستم‌های هوشمند امنیتی هستند تا 300 الی 500 درصد امنیت بیشتری نسبت به خانه‌های معمولی دارند.

آیا قفل های دیجیتالی امنیت کافی دارند؟

آیا قفل دیجیتال امنیت کافی دارد

تامین امنیت هر مکانی از اهدافی است که باید در اولویت قرار داد، بخصوص اگر مکان مورد نظر مجهز به هیچ سیستم امنیتی نباشد. این محصولات با داشتن ویژگی هایی چون جنس بدنه محکم، آلیاژهای مقاوم برای ساخت و سیستم های ضد سرقت و آلارم و هشدار امنیت کافی را برای شما فراهم میکنند.

همچنین این قفل ها می‌توانند عملکردی جداگانه داشته باشند و به صورت مستقل با یک نرم‌افزار تلفن همراه کار کنند یا اینکه به سیستم واحد خانه هوشمند متصل شده و کنترل آن با سایر قسمت‌های منزل به دست یک نرم افزار موبایلی واحد باشد.

قفل های هوشمند امروزه یکی از محبوب ترین و پرکاربرد ترین ابزارها در زمینه هوشمند سازی هستند که به خاطر داشتن قابلیت ها و مزایای متعدد، خودشان را در دل افراد جای کرده اند.

اما متخصصان پیشنهاد میکنند که برای داشتن ایمنی بیشتر در کنار این محصولات از تجهیزات دیگری مانند دستگیره دیجیتال، درب ضد سرقت، چشمی دیجیتال و دوربین مدار بسته نیز استفاده کنید.

قابلیت ها و مشخصات امنیتی امنیتی قفل های هوشمند

امنیت بالا با سیستم هوشمند

همانطور که گفته شد این محصولات دارای سیستم هوشمند سازی مدرن و مجهزی هستند که کاملا ضد هک و نفوذ میباشند و اجازه ورود افراد غیر مجاز را نمیدهند.

مدیریت و کنترل از راه دور

این نوع لوازم دارای اپلیکیشن و نرم افزار های مخصوصی روی تلفن های همراه هوشمند هستند که میتوانید با نصب آنها، تمام ورود و خروج ها را مدیریت و کنترل کنید.

استفاده مادام‌ العمر

انواع قفل هوشمند مانند قفل اثر انگشتی، قفل کارتی و ... را یکبار بخرید و تا آخر عمر با خیال راحت استفاده کنید. این قفل ها گارانتی مادام العمر دارند و در صورت ضربه زدن نیاز به تعمیر پیدا میکنند.

سیستم های هشدار

در صورت ورود رمز و کارت و اثر انگشت ناشناس در دفعات، ضربه زدن، اقدام برای هک کردن، آتش و حرارت سیستم هشدار به صدا در می آید.

دوربین حساس به حرکت

برخی از این قفل ها دارای دوربین حساس به حرکت هستند کهمیتوان از آن به عنوان دوربین امنیتی هم استفاده کرد.

رمز یکبار مصرف

این قابلیت برای زمانی است که قرار است فردی فقط یکبار وارد خانه شما شود و نمیخواهید رمز ورود خانه شما را بداند.

قابلیت رمز خیالی

وقتی فردی کنار شماست و نمیخواهید رمز ورود شما را بداند، با این قابلیت چند رقم را وارد میکنید و بعد از آن رمز ورود اصلی را وارد میکنید و درب باز میشود.

تأیید دو مرحله‌ ای

با این قابلیت برای ورود هم نیاز به اثر انگشت دارید و هم رمز ورود یا کارت تگ.

قفل شب‌ بند

این قفل شب بند قابلیت ورود هر شخصی را در برخی مواقع دلخواع غیر مجاز میکند و کسی نمیتواند وارد شود.

قفل کودک و حیوانات

در مواردی که نیاز است، کودک، فردی سالمند یا حیوان خانگی شما از خانه خارج نشود، با استفاده از قابلیت قفل کودک و حیوانات (Safe Button)، امکان بازکردن درب و خروج از داخل خانه را از بین می‌برید (مگر اینکه آن را غیرفعال کنید).

قفل‌های دیجیتال را بر روی چه درب‌هایی می‌توان به کار برد؟

قفل‌های دیجیتال بر روی انواع درب‌های استاندارد و ضد سرقت قابل نصب هستند و از این بابت هیچ گونه مشکلی ندارند. برخی از این قفل‌ها برای نصب روی درب‌های معمولی هم طراحی شده‌اند. 

مزایای خرید قفل های الکترونیکی

امنیت قفل دیجیتال چقدر است

عدم نیاز به کلید

این قفل ها بدون نیاز به کلید و توسط اثر انگشت و کارت و رمز و تشخیص چهره باز میشوند.

عدم نیاز به قفل کردن

این قفل ها دارای سیستمی هستند که چند ثانیه بعد از بسته شدن درب، به طور اتومات درب را برای امنیت بیشتر قفل میکند.

ضریب ایمنی بسیار بالا

با نصب قفل های دیجیتالی می توانید با خیال راحت منزل را ترک کنید و تا زمانیکه خارج از خانه هستید، هیچ گونه نگرانی وجود ندارد و منزل شما در امنیت کامل می باشد.

ضد سرقت بودن

این قفل ها کاملا ضد سرقت هستند و به گونه ای طراحی شده اند که در صورتی که رمز به صورت اشتباه وارد شود و یا به قفل ضربه زده شود، به سرعت زنگ هشدار درب به صدا در می آید.

سیستم ضد شوک

این قفل ها در برابر ولتاژ غیر مجاز یا همان شوک مقاوم هستند و به محض این کار سیستم کاملا خاموش میشود و اجازه ورود را نمیدهد.

سیستم اعلان حریق

قفل های دیجیتال هوشمند با برخورداری از سیستم اعلام حریق می توانند در صورت وقوع آتش سوزی، به صورت فعال عمل کرده و سیستم هشدار را به صدا در بیاورند.

سایر مزایا

⭐ مجهز به قفل کودک برای جلوگیری از خروج کودکان یا سالمندانی که به آلزایمر دچار هستند.

⭐ مجهز به سیستم قفل امنیتی این سیستم به این صورت است که اگر فعال باشد، تنها با اثر انگشت شما درب باز می شود. در این صورت اگر شخص دیگری کارت و رمز درب را داشته باشد، باز هم قادر به باز کردن درب نمی باشد.

⭐ امکان کنترل از راه دور قفل، جالب است بدانید که قفل دیجیتال را می توان به وسیله ریموت کنترل از راه دور کنترل کرد.

⭐ امکان باز و بسته کردن قفل دیجیتالی به وسیله گوشی هوشمند و همچنین ارتباط بلوتوثی

امکانات و متعلقات قفل دیجیتال درب

برخی افراد تصور میکنند چون این محصولات سیستم پیچیده ای دارند، امکانات و قطعات و متعلقات آنها نیز بسیار پیچیده و حساس است، اما اصلا اینطور نیست.

به‌ طور کلی قفل‌ های دیجیتال معمولاً از امکانات و متعلقات زیر بهره می‌برند:

  • حالت قفل خودکار
  • رمز عبور خیالی
  • تگ RFID
  • کلید مکانیکی اضطراری غیر قابل کپی
  • حالت بی‌صدا
  • مورتیز قابل تعویض و فولادی ضدزنگ
  • مغزی ضد سرقت
  • بدنه فلزی با آلیاژ مقاوم
  • صفحه‌کلید لمسی ضدخش
  • منبع تغذیه باتری آلکالاین
  • باتری پشتیبان
  • مصرف بهینه انرژی از باتری‌ها (عمر 12 ماهه برای 5000 باز و بسته کردن)
  • پین برق اضطراری
  • دستگیره دیجیتال مدرن مثل پوش و پول
  • رنگ نقره‌ای و طلایی با ثبات بالا
  • مناسب برای موارد مختلف کاربری (ساختمان، باغ، ویلا، اماکن تجاری، اماکن اداری و…)

نکات مهم برای خرید قفل هوشمند درب ساختمان

مشخصات ایمنی قفل های دیجیتال

قبل از اینکه هر نوع قفلی، با هر برندی، با هر قابلیتی را خریداری کنید، باید با امکانات و مشخصات و قابلیت های قفل ها آشنا باشید و نسبت به نیاز و هزینه مورد نظر گزینه مناسب را انتخاب کنید.

مهم ترین معیارها برای خرید عبارتند از:

  1. شناخت دقیق نیازها: دلایل خرید و انتظارات خود را از قفل مورد نظر پیدا و بررسی کنید.
  2. مشخصات فنی: این محصولات دارای مدل های متفاوتی هستند و هر کدام مشخصات خاص خودشان را دارند که باید مورد توجه قرار دهید.
  3. طراحی ظاهری: شکل ظاهری و زیبایی محصول هم از دیگر موارد بسیار مهم است که باید با سبک و سلیقه تان سازگار باشد.
  4. میزان مصرف انرژی: قفل و دستگیره های دیجیتال و هوشمند با استفاده از انرژی برق کار می‌کنند. از این رو لازم است بررسی کنید دستگیره مورد نظرتان در چه سطحی از مصرف انرژی قرار دارد. 
  5. خدمات پس از فروش و گارانتی: از نمایندگی برندهای معتبر مانند قفل دیجیتال سامسونگ، قفل دیجیتال یوکا و ... خریداری کنید تا از کیفیت محصول مورد نظر مطمئن باشید و از گارانتی و خدمات پس از فروش آن بهره مند شوید.

نکات مهم برای افزایش امنیت منزل

✓ بهتر است از درب ورودی ضد سرقت با بافت فولادی به جای درب‌های چوبی استفاده کرد.

✓ در صورت استفاده از درب چوبی بهتر است آن‌را با صفحات فولادی تقویت نمایید.

✓ بهتر است از شیشه‌های نشکن و ضد سرقت در پنجره‌ها استفاده کنید.

✓ هر زمان که خانه را ترک نموده‌اید، حتی برای یک مدت کوتاه، بهتر است درب را قفل نمایید. همچنین پس از ورود هم بهتر است درب را قفل کنید.

✓ در محل ورودی‌های ساختمان بهتر است از دوربین امنیتی استفاده نمایید.

✓ تمامی سیستم‌های امنیتی قفل الکترونیکی درب را فعال نمایید تا با بالاترین ضریب امنیتی از درب ورودی شما حفاظت نماید.

✓ از در اختیار قرار دادن اطلاعات ورودی قفل الکترونیکی درب خود به دیگران جدا خودداری نمایید.

✓ پیشنهاد می‌گردد رمز عبوری قفل الکترونیکی درب را پس از مدتی عوض نمایید. این کار باعث جلوگیری از شناسایی آن توسط افراد ناشناس می‌شود. بهتر است در انتخاب رمز عبور از کدهای پیچیده استفاده نمایید.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید