خانه هوشمند

09198649902 همراه
خانه هوشمند
آریا لاک
آریا لاک

در این مقاله قصد داریم تا درباره ی خانه ی هوشمند، اجزای آن و ویژگی های آن با شما صحبت کنیم پس با ما همراه باشید تا بتوانید یک خانه کاملا هوشمند، مدرن و پر کاربرد داشته باشید. 

خانه هوشمند چیست؟

خانه هوشمند

خانه ی هوشمند آپارتمانی مدرن است که در آن می توان تمام وسایل برقی اعم از وسایل صوتی تصویری، دوربین مداربسته و ... در آن، همگی به یک سیستم مرکزی و یکپارچه وصل شده است که می توانید تمام آن ها را در هرجایی که هستید حتی اگر بیرون خانه باشید، آن ها را کنترل کنید. مثلا اگر در سفر هستید می توانید با دوربین های مداربسته داخل خانه را نظاره کنید. یا می توانید در جا های مختلف خانه برنامه ی های مختلف داشته باشید مثلا برای قفل ها و یا دستگیره های دیجیتال. در ادامه به اجزای یک خانه هوشمند می پردازیم. 

اجزای یک خانه ی هوشمند

اجرای خانه هوشمند

هر خانه هوشمند دارای یکسری بخش های مختلف است که هر کدام یک کار را انجام می دهند که در ادامه به آن می پردازیم:

کنترل کننده مرکزی

کنترل کننده های مرکزی حکم مغز اصلی کل سیستم هوشمند درون خانه را دارند. وظیفه این دستگاه ها این است که اطلاعات را از دستگاه های هوشمند دیگر در خانه میگیرد و همه چیز را مدیریت و کنترل می کند. 

رابط کاربری

رابط های کاربری در واقع دستگاه هایی هستند که صاحب خانه از طریق آن می تواند با خانه هوشمند خود ارتباط برقرار کند مثل ریموت کنترل ها، صفحه های لمسی، دستگیره ها، قفل های دیجیتال و یا حتی همین گوشی و تبلتی که از آن استفاده می کنیم هم می تواند این کار را انجام دهد. 

پروتکل های ارتباطی

پروتکل های ارتباطی درواقع راه هایی برای ایجاد ارتباط بین تمام وسایل هوشمند خانه و همچنین بین کنترل کننده مرکزی و این وسایل هستند که این پروتکل ها معمولا بی سیم یا با سیم هستند. 

سنسور ها

سنسور ها ابزار هایی هستند که با استفاده از آن ها می توان اطلاعات و گزارشاتی درباره ی محیط خانه مثل نور، دما، میزان رطوبت، وجود دود یا آتش و موارد اینچنینی را بدست آورد. 

عملگر ها

عملگر ها درواقع یک موتور حرکت دهنده هستند که دستور صادر شده را اجرا می کنند مثل موتور پرده های برقی، درب های برقی و هوشمند پارکینگ و موارد اینچنینی. لازم به ذکر است که این موتور ها نیاز به منبع انرژی و سیگنال دارند. 

چرا باید خانه ی خود را هوشمند کنیم؟

چرا باید خانه خود را هوشمند کنیم

دنیا روز به روز در حال پیشرفت هست و ما باید تلاش کنیم که خود را با آن وقف بدیم و از آن عقب نمانیم. پس یکی از مهم ترین اقدام ها هوشمند کردن خانه ما است. یک خانه هوشمند مزایای زیادی دارد. اولین مزیت آن تامین امنیت آن است. با وجود قفل و دستگیره های هوشمند و همچنین دوربین های مداربسته و سیستم های اطفای حریق خانه ی شما از بسیاری از خطرات در امان خواهد بود. همچنین با داشتن یک خانه ی هوشمند هم در وقت شما و هم در انرژی شما صرفه جویی خواهد شد. همچنین خانه ی شما بسیار لوکس تر و مدرن تر خواهد شد. 

ویژگی های خانه هوشمند

خانه های هوشمند بخش های مختلفی در خانه را پوشش می دهند که در ادامه به هر یک می پردازیم

سیستم سرمایشی و گرمایشی

سیستم های سرمایشی و گرمایشی بسیار پرطرفدار هستند مخصوصا برای کسانی که در شهر های دیگر ویلا دارند. این بخش شما اسپیلیت، فن کوئل، شومینه های هوشمند و سیستم گرمایشی در کف است. 

سیستم روشنایی 

این بخش شامل سوییچ ها و دیمر های هوشمند می شوند که بسیار زیبا هستند و طرفداران زیادی دارند. همچنین طبق آمار استفاده از این سیستم مصرف برق را تا 30 درصد نسبت به قبل کاهش می دهد که یک صرفه جویی بسیار بزرگ و خوب است. 

قفل و دستگیره دیجیتال 

امنیت یکی از مهم ترین مزایای یک خانه هوشمند است. شما می توانید با استفاده از تلفن همراه خود یا هر رابط کاربری دیگری تمام سیستم های امنیتی مثل قفل ها و دستگیره های دیجیتال، سنسور ها، دزدگیر ها، دوربین های مداربسته و ... را درهرجایی که هستید کنترل کنید. قفل دیجیتال مهم ترین بخش در امنیت یک خانه است. 

سیستم صوتی تصویری

در این سیستم پخش فیلم و موسیقی با استفاده از سینمای خانگی بسیار لذت بخش است مخصوصا به دلیل اینکه تمامی این وسایل یک ریموت کنترل هوشمند نیاز دارند و هر یک به کنترل مجزا نیاز ندارند. 


  • آیا برای راه اندازی سیستم خانه هوشمند باید حتما ساختمان در حال ساخت باشد؟

    شما در هر زمانی که تصمیم بگیرید می توانید خانه خود را هوشمند کنید ولی هرچه زودتر و در مراحل ابتدایی ساخت خانه تصمیم بگیرید کار راحت تر و سریع تر انجام می شود زیرا سیم کشی ها از همان ابتدا به درستی انجام می گیرد. در خانه ساخته شده و جایی که سالهاست سکونت دارید و امکان سیم کشی ندارید نیز می توان این سیستم را پیاده کرد و باید از روش های وایرلس استفاده نمود.

  • چه قسمت هایی از ساختمان یا آپارتمان خود را می توانیم هوشمند کنیم؟

    از آنجایی که تجهیزات هوشمند سازی ساختمان تنوع و انعطاف پذیری بالایی دارند بنابراین هر قسمتی از ساختمان را که شما بخواهید می توانید به صورت هوشمند در آورید مثلا سیستم های روشنایی، سیستم تهویه مطبوع، کنترل تردد و امنیت، کنترل پرده، سیستم های گرمایشی و سرمایشی و غیره

  • داشتن خانه هوشمند چه مزیت هایی دارد؟

    خانه هوشمند کلیه تجهیزات برقی ساختمان را تحت یک محیط یکپارچه کنترل می‌کند . همچنین تجهیزات می‌توانند به صورت هوشمند برخی کارهای قابل برنامه‌ریزی را انجام دهند. با خانه هوشمند تجهیزات از هرجای دنیا، از طریق اینترنت قابل کنترل هستند. خانه هوشمند در بهینه سازی انرژی ، امنیت ، مراقبت از سالمندان وکودکان و راحت زندگی کردن به شما کمک می‌کند. مطالعه مطلب نیاز به هوشمندسازی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

  • محصولات هوشمند و ایمنی ساختمانی سایت شما چقدر گارانتی دارد؟

    تمامی محصولات شرکت و سایت آریا لاک اعم از قفل دیجیتال و دستگیره دیجیتال و ... که باعث راحتی و امنیت میشوند دارای 2 سال گارانتی و خدمات پس از فروش میباشند.


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید