دزدگیر هوشمند چیست؟ راهنمای کامل درباره آن

09198649902 همراه
دزدگیر هوشمند

دزدگیرهای هوشمند با استفاده از سنسور کار می‌کنند. به این صورت که روی درب‌ها و پنجره‌ها نصب می‌شوند و به محض برخورد موجود ناشناخته هشدار می‌دهند. برخی از سنسورها با مادون قرمز کار می‌کنند و با احساس گرمای بدن فرد، به سرعت اطلاع رسانی می‌کنند.

آریا لاک
آریا لاک

همه ما وقتی نام دزدگیر هوشمند را می‌شنویم، یاد دزدگیر خودروها می‌افتیم. اما باید بدانید که دزدگیرهای هوشمندی هم برای خانه‌ها وجود دارد که سبب افزایش قابل توجه امنیت منازل می‌شود. برای آن که به بررسی دزدگیر هوشمند بپردازیم باید قبل از آن با خانه هوشمند آشنا شوید. 

خانه هوشمند چیست؟

خانه هوشمند در واقع خانه‌ای است که تمام لوازم برقی آن را بتوان از راه دور کنترل کرد. برای مثال می‌توان در شهر دیگری حضور داشت ولی سیستم گرمایشی و سرمایشی منزل را کنترل کرد و قبل از ورود به خانه دمای آن را به درجه دلخواه رساند. یکی از سیستم‌های قابل نصب در خانه هوشمند که منجر به حفظ بیشتر امنیت آن می‌شود، دزدگیر هوشمند است. 

دزدگیر هوشمند چیست؟

دزدگیر هوشمند همان دزدگیر اماکن است که هوشمند سازی شده است. بنابراین در هنگام خرید دزدگیر به این نکته توجه داشته باشید که دزدگیر خریداری شده قابلیت هوشمند سازی داشته باشد. به دزدگیرهای هوشمند اماکن دزدگیر ضد سرقت نیز گفته می‌شود؛ چرا که سبب کنترل مکان مورد نظر و در نتیجه افزایش امنیت آن می‌شود.

دزدگیر هوشمند چیست؟

نحوه کار دزدگیر هوشمند چگونه است؟

دزدگیرهای هوشمند با استفاده از سنسور کار می‌کنند. به این صورت که روی درب‌ها و پنجره‌ها نصب می‌شوند و به محض برخورد موجود ناشناخته هشدار می‌دهند. برخی از سنسورها با مادون قرمز کار می‌کنند و با احساس گرمای بدن فرد، به سرعت اطلاع رسانی می‌کنند. 

دزدگیرهای هوشمند چه کاربردهایی دارند؟

  • این دزدگیرها برای مکان‌هایی که نیاز به امنیت خیلی زیادی دارند مورد استفاده قرار می‌گیرند. به طور مثال در منازل ویلایی که متراژ بزرگتر و چند راه ورودی دارند یا در منازلی که وسایل گرانبهای زیادی مانند طلا، عتیقه، شمش و سکه نگهداری می‌شود، استفاده از دزدگیرهای هوشمند از واجبات است. 
  • یکی دیگر از کاربردهای دزدگیر هوشمند برای مواقعی است که صاحب خانه در منطقه یا شهر دیگری حضور دارد و امنیت منزل او برایش اهمیت زیادی دارد و با استفاده از قابلیت کنترل از راه دور دزدگیرهای هوشمند، خیالش از بابت سرقت منزلش راحت است.
  • از کاربردهای مهم دزدگیر هوشمند می‌توان به استفاده از آن در ساختمان‌های مسکونی، اداری، تجاری، امنیتی، نظامی و کارخانه‌ها اشاره کرد.

کاربردهای دزدگیر هوشمند

سیستم ورود و خروج هوشمند و کنترل تردد دزدگیرهای هوشمند

یکی از مهمترین وظایف دزدگیر هوشمند گزارش نزدیک شدن افراد غریبه و آگاه کردن صاحب خانه است. به محض آن که فرد غریبه‌ای نزدیک درها و پنجره‌ها شود یا رمز اشتباه وارد کند، سیستم هشدار به صدا در می‌آید و اهالی خانه را باخبر می‌سازد. برای اطلاع رسانی، سنسورها سیگنال‌هایی به پنل مرکزی ارسال می‌کنند، سپس دزدگیرها به صدا در می‌آیند. 

تفاوت دزدگیر هوشمند با دزدگیر معمولی اماکن در چیست؟

دزدگیرهای معمولی نیز مانند دزدگیرهای هوشمند در صورت شناسایی فرد غریبه، افراد را آگاه می‌کنند. اما تفاوت دزدگیرهای هوشمند این است که امکانات ویژه‌تری دارند. به این صورت که با استفاده از آن‌ها می‌توان ورود و خروج افراد را کنترل کرد و به برخی افراد حتی اعضای خانواده اجازه ورود و خروج نداد، یا از طریق تلفن هوشمند خود متوجه حضور افراد غریبه شد. 

آیا دزدگیرهای هوشمند هک می‌شوند؟

متاسفانه امکان هک دزدگیرهای هوشمند وجود دارد. هرچند که احتمال آن بسیار کم است و از دست هر هکری ساخته نیست. هک دزدگیرها به این صورت است که به سیگنال‌های سیستم دسترسی پیدا می‌کنند و آن را هک می‌کنند. در واقع کاری می‌کنند که هشدارهای امنیتی از کار بیفتند و صاحب خانه متوجه حضور یا ورود سارقان نشود. البته هک دزدگیرهای هوشمند نیاز به لوازم و وسایل پیشرفته‌ای دارد که تهیه آن‌ها هزینه هنگفتی دارد.

قیمت دزدگیر هوشمند چقدر است؟

قیمت دزدگیر هوشمند به عوامل مختلفی از قبیل برند، ویژگی‌ها و قابلیت‌ها و لوازم جانبی آن بستگی دارد. به طور مثال دزدگیرهایی که به سیم کارت موبایل وصل می‌شوند پیشرفته‌تر هستند و قیمت بالاتری دارند. 

سخن پایانی

دزدگیر هوشمند وسیله‌ای است که برای افزایش امنیت به کار می‌رود. اما برای حفظ امنیت اقدامات دیگری هم می‌توان انجام داد. به طور مثال استفاده از قفل دیجیتال یا دستگیره دیجیتال می‌تواند امنیت مکان مورد نظر شما را تا حد بسیار زیادی افزایش دهد. این وسایل هوشمند قیمت مناسب‌تر و نصب راحت‌تری نسبت به دزدگیر هوشمند دارند، اما خب امنیتی که برقرار می‌کنند به دزدگیر هوشمند نمی‌رسد.

برای خرید قفل یا دستگیره هوشمند می‌توانید با کارشناسان شرکت آریا لاک تماس بگیرید.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید