هنگام خرید قفل دیجیتال به چه نکاتی توجه کنیم؟

09198649902 همراه
هنگام خرید قفل دیجیتال به چه نکاتی توجه کنیم؟
در این مطلب با تمام نکات با اهمیت برای اینکه بتوانید بهترین و مناسب ترین قفل دیجیتال را خریداری کنید آشنا میشوید.
آریا لاک
آریا لاک

با پیشرفت روزافزون علم و تکنولوژیف تمامی صنایع در حال به روز رسانی و پیشرفت و هوشمند سازی هستند که محصولات و سیستم های امنیتی نیز از این قائده مستثنی نیستند.

ما در مقالات قبلی در موارد زیادی در مورد اهمیت و مزایا قفل های دیجیتال و ایمنی بیشتر آنها نسبت به قفل های مکانیکی قدیمی صحبت کرده ایم و حتما میدانید که قفل های دیجیتال بسیار کاربردی و مناسب هستند.

اما برای شاید برای شما سوال باشد که هنگام خرید قفل دیجیتال به چه نکاتی توجه کنیم؟

در ادامه این مطلب از آریا لاک به ذکر نکات قبل و بعد و هنگام خرید قفل های هوشمند پرداخته ایم.

 

قفل دیجیتال چیست؟

قفل دیجیتال بهترین و ایمن ترین ابزار برای محافظت از جان و مال شما و خانوادتان در محیط و مکان های مختلف است که دارای ضریب ایمنی بالایی هم میباشد.

امروزه قفل های هوشمند با داشتن قابلیت ها و ویژگی های منحصر به فردی که دارند، محبوب ترین محصولات در این زمینه هستند که روی انواع درب هم نصب میشوند.

این قفل ها تقریبا کارایی مشابهی نسبت به قفل های معمولی دارند اما با این تفاوت که از نظر امنیتی در سطح خیلی بالاتری قرار دارند.

قفل های مکانیکی قدیمی فقط با کلید باز میشوند اما این فل ها با چند روش رمز، اثر انگشت و کارت و ... اجازه ورود را میدهند.

 

نکات مهم قبل از خرید قفل های دیجیتال

نکات قبل از خرید قفل دیجیتال

قبل از اینکه اقدامی برای خرید قفل هوشمند انجام دهید، سوالات زیر را از خودتان بپرسید :

1. میزان و مقدار استفاده از این قفل چقدر است؟

طبیعتا شرایط استفاده از قفل دیجیتال در خانه با محیط کاری یا مثلا محیط های کم تردد با محیط های شلوغ تفاوت دارد.اگر محصول مورد نظر را برای محیطی شلوغ میخواهید بهتر است قفلی با دوام و استحکام بالا خریداری کنید.

2. درب چه جنسی دارد؟

بهتر است جنس درب را بدانید تا قفلی خریداری کنید که سازگاری کامل داشته باشد.

3. زیبایی برایتان مهم است یا جنس و کیفیت قفل؟

افراد زیادی هستند که زیبایی و ظاهر قفل دیجیتال بیشتر برایشان اهمیت دارد تا کیفیت و قابلیت و جنس محصول.اما بهتر است قفلی مانند قفل اثر انگشتی انتخاب کنید که هم شیک هستند و هم مجهز.

4. آیا سالمند یا کودکی در خانه دارید؟

اگر در خانه کودک یا سالمند دارید بهتر است قفلی خریداری کنید که کاربری ساده ای داشته باشد و همچنین دارای قابلیت هایی مانند اثر انگشت و قفل کودک باشند.

5. مالک هستید یا مستاجر؟

اگر مالک هستید که حتما مناسب ترین قفل را خریداری کنید اما اگر مستاجرید قفلی بخرید که نصب و باز کردن آن راحت باشد.

 

نکات مهم هنگام خرید قفل دیجیتال

کات مهم هنگام خرید قفل دیجیتال

اگر تصمیم به خرید قفل دیجیتال گرفتید حتما هنگام خرید به نکات زیر توجه کنید :

خرید از فروشگاه معتبر

قبل از مراجعه به فروشگهی برای خرید، حتما در مورد فروشگاه و فروشنده مورد نظر بررسی های لازم را انجام دهید چون این محصولات معمولا وارداتی هستند و احتمال دارد قاچاقی باشند.

به همین علت قفلی را از فروشنده ای مطمئن خریداری کنید تا محصول دارای اعتبار قانونی و خدمات پس از فروش باشد.

قدرت باتری

قفل های هوشمند از باتری به عنوان منبع تغذیه و انرژی استفاده میکنند و در نتیجه نوع و قدرت و عمر باتری از موارد مهم است که باید توجه کنید.

خوب است که حتما قبل از خرید چک کنید که آیا قفل موردنظرتان منبع انرزی جایگزین اضطراری هم دارد یا نه.

دسترسی قفل

قفل های سنتی دارای کلید هایی برای افراد خانواده بودند اما این قفل های الکترونیکی قابلیت دسترسی با کارت، رمز و اثر انگشت و حتی تشخیص چهره را نیز دارند که نسبت به سلیقه و نیاز میتوانید مورد مناسب را خریداری کنید.

مثلا برای هتل میتوانید قفل کارتی خریداری کنید.

ویژگی ها و قابلیت های محصول

از موارد مهم نیاز شما نسبت به مکان مورد استفاده است که باید قفلی خریداری کنید تا قابلیت های ویژگی های مناسبی داشته باشند و نیاز های شما را بر طرف کنند.

به‌ عنوان مثال اگر برای اماکن پر رفت و آمد قفل می خرید حتماً از اتصال آن به ریموت و یا آیفون تصویری اطمینان حاصل نمایید تا منشی لازم نباشد برای تک تک مراجعین، از جای خود بلند شود و درب را باز کند.

قیمت قفل دیجیتال

قیمت خرید این فل ها از موارد بسیار مهم است که نسبت به قابلیت ها ویژگی ها و همچنین نوع و برند محصول مشخص میشود.

قفل هایی که دارای قابلیت های بیشتری هستند قیمت بالاتر و قفل هایی که قابلیت های کمتری دارند، قیمت پایینتری هم دارند.

خدمات پس از فروش

همانطور که گفته شد خدمات پس از فروش و گارانتی و ضمانت برای کالاهایی هستند که به صورت قانونی وارد شده اند.هنگام خرید، فروشنده باید برگه مربوط به خدمات پس از فروش را مهر و امضا کند تا بتوانید از این خدمات در زمان نیاز استفاده نمایید.

قابلیت اتصال به گوشی

از دیگر مواردی که هنگام خرید باید بررسی کنید امکان اتصال قفل به گوشی همراه است که بسیار کاربردی و مهم است و میتوانید از راه دور، رفت و آمد ها را کنترل و مدیریت کنید.

با این قابلیت اگر بخواهید برای مدتی از محل مورد نظر دور باشید، خیالتان راحت است.

هشدار های امنیتی

هشدار های امنیتی قفل دیجیتال برای افراد زیادی بسیار مهم و کاربردی است مثلا زمان کم شدن باتری، زمان ضربه زدن و نفوذ سارقین، زمان وارد کردن ولتاژ بالا به قفل و همچنین زمان آتش زدن قفل آلارم هشدار به صدا در می آید.

برند و نمایندگی قفل هوشمند درب

سعید کنید قفلی را خریداری کنید که از برند های معتبر و شناخته شده مانند قفل دیجیتال سامسونگ یا قفل یوکا و ... باشند و همچنین بهتر از نمایندگی ها خرید کنید تا از نظر از گارانتی و خرید و تهیه قطعات یدکی و موارد دیگر راحت باشید.

روش های ارتباطی

روش های ارتباطی قفل با سایر تجهیزات و همچنین گوشی همراه بسیار مهم است که معمولا قفل ها با فناوری های زیر به تجهیزات متصل میشوند :

  • بلوتوث : این قفل دیجیتال دارای شارژدهی بسیار طولانی حتی تا یک سال است و بدون نیاز به ابزارهای واسط به شکل مستقیم به گوشی وصل می‌شود. مشکل اصلی این مدل‌ها محدود بودن دامنه ارتباطی تا چند متر است.
  • وای فای : این مدل‌ها از طریق اتصال بی سیم و مودم به اینترنت وصل می‌شوند در نتیجه از هر کجا که به اینترنت دسترسی داشته باشید می‌توانید قفل را هم کنترل کنید. مشکل اصلی در این نوع قفل دیجیتال کاهش شارژدهی و نیاز به اینترنت است.
  • Z-Wave : این مدل که در ایران کمتر پیدا می‌شود، برای ارتباط با گوشی نیازمند هاب Z-Wave است و معمولا برد آن به ۴۰ متر می‌رسد.

 

راهنمای خرید بهترین مدل قفل هوشمند

راهنمای خرید بهترین مدل قفل هوشمند

بررسی وضعیت درب ورودی پیش از نصب قفل

تقریبا تمامی قفل های هوشمند روی انواع درب ها نصب میشوند اما بهتر است قبل از نصب، چهارچوب درب را چک کنید که از حالت رگلاژ خارج نشده باشد تا قفل به درستی عمل کند.

تعداد قفل الکترونیکی مورد نیاز

ابتدا مشخص کنید چه تعداد از درب های ساختمان مورد نظر به قفل دیجیتالی احتیاج دارند. بیشتر ساختمان ها دارای دو درب ورودی و اصلی هستند که در این حالت نصب قفل های دیجیتال برای درب اصلی در اولویت است. البته بهتر است تمامی درب های اصلی ساختمان را با قفل های دیجیتالی ضد سرقت ایمن سازید تا خطر سرقت و ورود غیر مجاز را به حداقل برسانید.

تعیین نوع و تعداد دسترسی برای کاربران دلخواه

یکی از نکات مهم برای خرید این نوع قفل ها نوع و تعداد کاربران دلخواهی است که میتوانند در نبود شما به داخل محیط رفت و آمد کنند.

مثلا قفل باشگاهی برای کسانی است که در باشگاه ثبت نام کرده اند و میتوانند هر زمانی کمد خودشان را باز کنند.

امکان نصب قفل هوشمند بر روی انواع درب

کسانی که از قفل دیجیتال استفاده می‌کنند ترجیح می‌دهند که از آنها بر روی درب مختلف استفاده کنند. بنابراین اگر یک قفل این خاصیت را داشته باشد، بدین معنی است که می‌تواند در ساختمان‌های مختلف استفاده شود و گزینه خوبی برای انتخاب است.

ظاهر و رنگ قفل

حتما به ظاهر و زیبایی و رنگ قفل مورد نظر توجه کنید و نسبت به دکوراسیون منزل یا محیط مورد نظر گزینه مناسب را انتخاب کنید.

مثلا این قفل‌ ها از مواد فلزی مختلفی مانند برنز، کروم، استیل و یا سایر آلیاژهای آهن ساخته می‌شوند و ممکن است رنگ‌هایی مانند طلایی، نقره‌ای، سیلور مات یا کروم براق داشته باشند.

لایه پوششی برای محافظت از قفل

وجود یک لایه پوششی باعث می‌شود که این قفل‌ها در برابر رطوبت محافظت شوند و امکان استفاده از آنها در فضای بیرونی ساختمان فراهم باشد.

به نقطه ضعف هایتان فکر کنید

در زمان خرید این محصولات بر خلاف مواقع دیگر باید به نقطه ضعف هایتان فکر کنید تا بتوانید با قفل مورد نظر آنها را به نقاط قوت تبدیل کنید و ضعف ها را از بین ببرید.

به نوع کاربری فضایی که میخواهید قفل را نصب کنید دقت کنید.

مشخصا قفل دیجیتالی که به هدف نصب روی درب شرکت یا یک محیط اداری پر رفت و آمد میخرید باید با قفلی که برای درب منزلی که ساکنین آن نهایت ۴-۵ نفر هستند می خرید متفاوت باشد .  علاوه بر این باید به نوع دربی که می خواهید قفل دیجیتال را روی آن نصب کنید هم دقت کنید .

در هنگام خرید قفل دیجیتال حتما به نیازها و عادت های خودتان و افراد خانواده دقت کنید.

این مساله که ما در هنگام خرید هر وسیله ای به این موضوع توجه کنیم که از خرید آن چه هدفی داریم و به چیزهایی می خواهیم برسیم و چه مشکلاتی را می خواهیم حل کنیم یک اصل مهم در خرید هر چیزی است.

ابعاد درب را کنترل کنید

استاندارد بودن ابعاد درب مورد نظر در عملکرد قفل نقش بسزایی دارد.

باز و بسته شدن خودکار

یکی از بهترین و مهم ترین قابلیت ای قفل های الکترونیکی باز و بسته شدن خودکار و همچنین قفل شدن خودکار است که وقتی شما از محیط خارج میشوید درب به صورت اتومات بسته و قفل میشود.

قابلیت ورود مهمان

برخی مواقع هم هست که شما در خانه حضور ندارید و میخواهید مهمانان بدون حضور شما وارد خانه شوند.در این شرایط شما رمز مهمان وارد سیستم میکنید تا مهمانان وارد شوند.

رمز خیالی

برخی مواقع هم میخواهید رمز را وارد کنید بدون اینکه اطرافیان شما متوجه نشوند.با قابلیت رمز خیالی میتوانید چندین عدد را وارد کنید و بین آنها رمز را وارد کنید تا درب باز شود.

کنترل صدا

برخی از انواع قفل هوشمند به ابزار کنترل و تشخیص صدا مجهز هستند. این قابلیت به شما کمک می نماید تا در زمان حضور در فضای داخلی ساختمان بتوانید تنها از طریق صدای خود نسبت به قفل نمودن درب اقدام نمایید. برای این کار باید از طریق تنظیمات قفل دیجیتال، پین کد گفتاری خاصی را تعیین نمایید.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید